معرفی وبلاگ
سازنا منطقه 4 گزارش فعالیت ها و خدمات زنان در سطح منطقه 4 در جهت ایجاد محیطی دوستانه تر در خانواده ها همراه با ارائه راهکارهایی درجهت اشتغال زایی زنان در منزل و دیگر خدمات. با ما همراه شوید:)
دسته
وبلاگ هاي مناطق ديگر سازمان زنان انقلاب اسلامي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 209737
تعداد نوشته ها : 77
تعداد نظرات : 13

CurrentDate= new Date(); var JAT= 1; function pz() {};init();document.getElementById("cities").selectedIndex=12;coord();main();

Online User
اگر مایلید لوگوی وبلاگ مارا در سایت خود قرار دهید باتشکر از توجه شما سازمان زنان انقلاب منطقه6

زنان انقلاب

Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
خیلی از والدین این روزها دغدغه تربیت صحیح فرزندشان را دارند و به دنبال راه های صحیح برخورد با فرزندان هستند. بعضی از انسان ها آنقدر بلند همت اند که فقط همین دو روز دنیا را برای بچه های شان نمی خواهند. آرزوی شان فقط تحصیلات دانشگاهی و مدارک و مراتب کاری آن ها نیست. چیزی را می بینند ورای همه تصویرهای دنیایی.
برای خواندن کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه کنید.


بی نهایت در بی نهایت:



حتماً تا به حال به مطالبی برخورده اید که از زاویه ای نو به مسائلی که شما با آن ها درگیر هستید می پردازند. تا مدتی هم تحت تأثیر همین عمق بخشیِ تازه، مطالب دیگر آن نویسنده را جستجو و سعی کرده اید بیشتر با این سبک تفکر آشنا شوید. حس نابی است که با دنیای جدیدی موافق با خواست و عقیده تان رو به رو شوید و هر چه بیشتر زوایای آن را بشناسید.
دنیای تربیت فرزند در این روزها هم همین¬گونه است. خیلی از والدین این روزها دغدغه تربیت صحیح فرزندشان را دارند و به دنبال راه های صحیح برخورد با فرزندان هستند. اما چیزی که در بسیاری از این مشاوره های روانشناسی در نظر گرفته نمی شود ظرفیت بی نهایتِ وجود کودک است؛ ظرفیتی که تمام شدنی نیست. چیزی که اگر درست روی آن سرمایه گذاری کنیم می شود همان چیزی که از آن به عنوان قَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ یاد می کنند. یعنی وسیله ای می شود برای اینکه انسان کار خیر را برای خودش جلوتر بفرستد و با تربیت صحیح فرزند، می شود یک نسل را تربیت کرد. 
بعضی از انسان ها آنقدر بلند همت اند که فقط همین دو روز دنیا را برای بچه های شان نمی خواهند. آرزوی شان فقط تحصیلات دانشگاهی و مدارک و مراتب کاری آن ها نیست. چیزی را می بینند ورای همه تصویرهای دنیایی. این ها همان کسانی اند که در عمل از خدا این گونه می خواهند: «الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» (و کسانی¬اند که می گویند پروردگارا، از همسران و فرزندانمان نسلی پرهیزگار به ما ببخش که مایه خرسندی و روشنی چشم ما باشد، و چنان کن که در کارهای پسندیده و دستیابی به رحمت تو از همگان سبقت گیریم) حدود خواسته هایشان را طوری ترسیم می کنند که در حد اعلای بندگی قرار بگیرد.
تصمیم با خودمان است که تربیت فرزندمان را بر روی چه نقشه ای پیش ببریم! در حد همین دنیا و ضرب کردن ظرفیت بی نهایت وجودی او در قلیل دنیا یا ضرب کردن بی نهایت او در بی نهایت؛ یعنی راه و روش زندگی ترسیم شده¬ی خدایی. 
بیایید به این فضای جدیدی که قرآن کریم برای تربیت فرزندان ترسیم می کند بیشتر بپردازیم و وجوه جدید این پیشنهاد خاص را بررسی کنیم.

📰 منبع: یادداشت یک ضمیمه همشهری دو، ۲۲ آذر



نویسنده: مامان محمد
يکشنبه 13 10 1394
X